tisdag 7 maj 2013

Klassbesök

Förra veckan var det fullt upp, med 8 stycken klassbesök! Men jag tycker att det är så givande att vara ute i klasserna och möta alla ungdomar. Inget klassbesök är det andra likt och det tycker jag är bra. Mitt första besök var på Ersängsskolan den 30 april. Två lektioner, en årkurs 6 och 7.

 
 
Här kör vi gemensam uppvärmning för att sedan köra lite fotbollsteknik. Jag höll i en uppvärmning som vi brukar köra med laget innan vi ska köra vårt snabbhetsprogram.
 
 
Efter valborgsgrillning i skellefteå och träningen den 1 maj var det den 2 maj dags för mina besök på Carlshöjdskolan och Teg centralskola. Började med att bege mig till Carlshöjdskolan för två lektioner där.
 


 
 De fick prova på ett fysupplägg som vi brukar köra och sedan avslutade vi med spel. De ställde även upp på ett "lagfoto" =)
 
Efter en snabb lunch hemma begav jag mig till Teg centralskola för mina två första besök där (årskurs 7). Denna dag hade vädret bestämt sig för att leva rövare och vi fick flytta in lektionerna på grund av hagel!! Det haglade inte lite heller. Men trots det genomfördes lektionerna på ett bra sätt inomhus även om många saknade inneskor.
 
 
 
Den 3 maj tog jag cykeln till Ersängskolan för mitt sista besök där för att sedan cykla till Teg centralskola och ha min sista lektion med årskurs 7 där också. Idag var vädret bättre och vi kunde vara ute hela dagen. Frågorna var många, bland annat om jag tacklat ner Marta någon gång.
 

 
Under alla mina klassbesök som varit har jag delat ut biljetter till våra matcher så förhoppningsvis träffar jag kanske många av de elever jag besökt fler gånger!
 
 
Tack för den vecka allihopa! Det var en härlig och givande vecka.
 
/AMN
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar