onsdag 24 april 2013

Mina första klassbesök

I fredags var jag på Ålidhemskolan och höll i mina första idrottslektioner. Jag hade fyra olika klasser där jag körde mitt upplägg med fotbollsteknik, lite fys, värderingsövning, information om tobak och med avslutande spel. Det var en bra och givande dag, lika mycket för mig som för dem.


Här får de gissa hur många fotbollsplaner, till ytan, regnskog som försvinner varje år på grund av tobaksodlingarna.


Det avslutande spelet var väldigt uppskattat!


I måndags begav jag mig till Ersängsskolan för att hålla i idrottslektionen för 8B. Det blåste otroligt mycket så jag ändrade innehållet lite. Också en väldigt bra dag. Jag ska dit igen den 30 april och 3 maj.

Idag har jag varit på besök i Sävar. Solen sken och alla var glada. Körde samma upplägg här som jag gjort i tidigare klasser och det gick väldigt bra. 





Teknikträning!


Vi ses igen Sävar den 15 maj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar